Fantastiska 7 stänglar på min doftande orkidée.....Underbart vackert i höstmörkret!!

Trodde inte det var möjligt att en orkidée kunde få 7 hela stänglar, men det var det visst!! :-)
Jag blev sååå glad när jag såg att det hade pluppat upp 3, sen kom det 2 till och jag var helt överlycklig över 5 stänglar men stannade det där, nej nej det kom ytterligare 2 stycken, så nu har den rackaren 7 stycken stänglar med massor av blommor på.
Det är oerhört glädjande att se på när det annars är så förbannat grått å trist å mörkt!

Sen inte nog med att den är fin, den doftar ju gudomligt gott oxå :-)


Och för den delen har mina andra orkidéer visst fått fnatt dom oxå för ALLA 6 i köksfönstret håller på och blommar eller skjuter iväg stänglar åt alla håll å kanter..


Den vita brudorkidéen har blommat sedan i november förra året och har fortfrande blommor på samma stängel med nya knoppar oxå dessutom. Och som om det var nog så har den fått ytterligare 2 nya stänglar nu.
Kan man bli gladare eller?? Näää inte jag som ÄLSKAR mina blommor ;-)


2 nya saftiga stänglar i en som jag faktiskt inte minns färg på, spännande det blir :D


Jaa, lycklig är jag iaf som har så fina blommor..
Underbart när småsaker kan glädja en så...
Vad är dyra prylar å shit i jämförelse med dessa vackra blommor??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0